Sådan fungerer Blockchain -spil

Sådan fungerer Blockchain -spil

Spil er en del af vores virkelighed, derfor lykkedes det at sikre konsolideringen af ​​en omfattende virtuel industri, ekstremt rentabel, hvor deres udviklere til enhver tid leder efter nye opdateringer, hvis formål er at skille sig ud på dette lovende marked. Med fremkomsten af ​​computere opstod også muligheden for at formulere “spil” på datidens programmeringssprog. Således startede åbningen af ​​spillemarkedet i 1962, med Espacewar, et enkelt og innovativt rumskibsspil, produceret til to spillere, hvis formål var at ødelægge modstanderens rumskib.
SpaceWar på datidens computer.SpaceWar på datidens computer.

BlockChain -spil

Fra fremkomsten af ​​blockchain lykkedes det os at ændre den måde, vi bruger bestemte medier på, hvilket resulterede i en afbrydelse af traditionelle spil.
Vores liv ændrede sig på mere end én måde, og dermed blev muligheden for kryptografiske spil, kendt som “play-to-earn” set. Så meget som muligheden for at spille og stadig vinde penge er stor, er virkeligheden, at der stadig er problemer, der skal løses, så de virkelig konkurrerer i den traditionelle spilbranche.
Hjem fane på Cryptokitties platform.Hjem fane på Cryptokitties platform. CryptoKitties var det første spil, der virkelig var kendt på markedet, med et gameplay, hvor brugerne kunne eje, handle og opdrage deres “killinger”, hvilket var det eneste tilbehør i spillet. Resultaterne af dette er: en generation af mennesker, der bruger dette nye marked til at kommercialisere domæner i et værk, med ejerskab og frivillige udvekslinger mellem enkeltpersoner, som i tilfældet ovenfor, for at have kontrol over deres charter.

Hvad er NFT?

NFT’er bruges godt i blockchain-spil, dets akronym betyder ikke-fungibelt token, det vil sige, at det er et ikke-fungibelt token. Det er en teknologi, der giver dig mulighed for at validere og erhverve ejerskab af digitale aktiver. Med andre ord betyder det at være et unikt aktiv, og et godt eksempel på dette er kunstværker. Fordi, selv med muligheden for at gengive billedet, i kopper, viskestykker, t-shirts, blandt andre, har Michelangelos maleri, The Creation of Adam, en ENKEL rolle i den historiske proces og er dermed et ikke-svampeligt, anderledes aktiv . af enhver replikation som gravering.
“Adapternes skabelse” er placeret i den sjette afdeling af det sixtinske kapels hvælving. På den anden side er der en grundlæggende forskel mellem ikke-fungibelt token og kryptokurrency. I økonomi er et fungibelt aktiv penge (kryptovaluta), da der er enheden om let at kunne udveksles og have flere identiske par, såsom utallige 2 reais -regninger. Med dette observeres det i blockchain-spil muligheden for permanent domæne med et stykke (ikke-fungibelt token), hvad enten det er i spil, i kunstformat eller endda i billetter. Derudover skaber det en sats af spekulative investorer, da de bruger køb i et forsøg på at sælge til en værdi over det, de erhvervede.

Fordele og ulemper ved NFT -spil

Som sådan er NFT -spil ret populære lige nu. De har imidlertid fordele og ulemper, der vil blive beskrevet nedenfor:

Fordele:

Visse individer kan lide eksklusivitetens magt over et bestemt produkt, ikke underligt, at der findes RPG -kort med katastrofale værdier på markedet. Et eksempel er Pokemon -kort, såsom Charizard solgt for $ 311.800. Dette er sagens kerne, da prisen på RPG -kort ikke er knyttet til den indre værdi, men til den værdi, som en bestemt gruppe mennesker tilskriver, der ønsker at have det originale kort, idet det er et unikt og indsamlingsbart aktiv, hvor let det end er er replikerbar.
1. udgave Charivari -kort er et af de sjældneste kort i verden.1. udgave Charivari -kort er et af de sjældneste kort i verden. Da handelsmærker er ikke-fungible, da de er blockchain-baserede, kan de ikke ændres eller slettes, hvilket bringer en unik værdi til spillene, da det tillader ægthed i hvert aktiv erhvervet i spillene.

Ulemper:

I øjeblikket synes alt relateret til NFT -spil at være perfekt, men der er ulemper at påpege. Spekulationer om udbud og efterspørgsel. Da det er et nyt og voksende marked, er hver investering stadig et forventningsprincip om, at nye personer vil give en pris over det, du tidligere gav, ved at købe i håb om aktivets påskønnelse. Et praktisk eksempel er spillet CryptoKitties, der er nævnt ovenfor, hvor et stort antal spillere, der ankom under det eksplosive vækststadium, genererede et stort antal killinger på kort tid. Den 4. december 2017 oversteg antallet betydeligt mængden af ​​solgte kort dagligt, hvilket resulterede i, at få killinger var tilbage til salg. Dette skabte en intensivering af konkurrencen blandt spilkøbere og forårsagede dermed et fald i vellykket salg på dagen, da sælgere altid forlængede salget og forventede mere påskønnelse eller en pris over gennemsnittet, når der ikke var købere til rådighed for køb.
Graf, der kan observere udbud og efterspørgsel (A).  Andelen af ​​vellykket salg (B).Graf, der kan observere udbud og efterspørgsel (A). Andelen af ​​vellykket salg (B). Aktiver kan kopieres Eksistensen af ​​et digitalt aktiv gør det unikt i blockchain, f.eks. Værket Monalisa, der kun har en pioner og en endelig version, men dette hæmmer på ingen måde mange kopier på markedet. For nogle har digitale aktiver en værdi, der svarer til fysiske kunstværker, og importerer kun det originale værk og al dets værdi givet af skaberen, historisk relevans og æstetiske egenskaber. Derfor kan digitale aktiver let kopieres i identisk format til originalen og ændrer kun domænet.

Fremtiden for NFT -spil

Således er det nuværende marked, som beskrevet, stadig embryonalt sammenlignet med traditionelle spil, da det er nyligt og har meget at udforske. En god del af de første investeringer kræver imidlertid en høj pris, og en god del kommer ikke ind i spillene for at have det sjovt/konkurrere, men med forventning om god fortjeneste, faktisk spekulationer om at vinde kryptokurver eller handle NFT til en pris over den oprindeligt købte. Den nuværende model er ikke så sjov som almindelige spil, med den forskel, at blockchain -spil også kræver vis viden, såsom: opsætning af en tegnebog, opbevaring af kryptokurver, handel og salg. Indtil der er en så populær forståelse, tager det tid, så det er ret usikkert, hvordan det hele kommer til at spille. Markedet betragtes som revolutionerende af modellen play-to-earn, så det er nødvendigt at være forsigtig, hvem der kommer ind i dette nye scenario.

Leave a Reply

Your email address will not be published.